Follow
Fota såpbubblor
 


 
Att fota såpbubblor är något som nästan alla som fotograferar har sett i olika grupper på Facebook, man ser detta små graciösa fina bubblor med diverse vackra is mönster. Jag kan konstatera att fota såpbubblor är SKITSVÅRT.
Den ska landa fint helst på en fin buske utan att gå sönder.
 
För mig tog det en evighet och ganska många svärord innan jag TILL SLUT kom på hur man skulle göra. Man undviker såpbubblor när det blåser, använd sugrör så går det bättre. Man kan då placera den där du vill ha den. MEN att få till skärpan är nästan helt omöjligt, hur jag än fotar så blir det mest en  massa bilder på suddiga bubblor. HELT värdelöst, men nån har jag i alla fall fått till, Den översta blev väl inte riktigt som jag tänkt mig men blev rätt cool ändå blev mer som en selfie än en vacker såpbubbla med ismönster, Efter typ hundra bilder fick jag en som jag ändå var ganska nöjd med, men det är bara att fortsätta öva, för lätt, det är det inte. och vad säger ni en såpbubbla i motljus är väl inte så dumt? 
 
 
#1 - Per-Anders

Fantastiskt fina bilder! Många gånger krävs det ofantligt många bilder för att det ska bli som man tänkt. Du är en grym fotograf!

Svar: Haha du, många bilder blev det! Tack för din fina kommentar!
Ing-Marie