Follow
Det har SNÖAT


OM nu någon mot förmodan har missat att det snöat i västra Götaland, kan jag tala om för er att: DET HAR SNÖAT. Ordentligt också, sonen stackarn, han gick upp en timme för tidigt av misstag, var i GOD tid till bussen, som INTE KOM; över en timme väntande han stackarn. Jag som tyckte det var konstigt att han lyckats komma iväg till skolan överhuvud taget, skickade ett sms: "kom bussen i tid" Varav han i nästa sekund ringer upp och talar om att ingen buss kommit, nåja han fick en hemmadag istället då det var försent för honom att ta sig iväg till skolan, så han fick klippt sig istället och utnyttjar dagen till läxor. Duktig pojke.

SÅ vad har jag gjort då, jag är just nu för tillfället sjukskriven så jag slapp dra iväg till jobbet, (skönt det just idag) Men när det har snöat så som det gjort bara måste man ju ut och fota. Att åka iväg orkar jag inte, och dessutom var ju bilen helt igensnöad så stannade och pulsade runt i trädgården med mitt makro och fick en hel del bilder.

Här har vi en backspegel.

Vår ros har fått hatt.

Och färgerna är bara helt magiska.

OCH dom som jobbar med att ploga snö har nog och göra idag.

En liten, liten stund stack också solen fram sina strålar och lade sig på min nyponbuske som fick nytt liv av solens strålar, och allt blir bara helt magiskt. Blir nu bara vägarna farbara, ser jag ändå fram emot och lämna trädgården och fota något mer, siktar på vatten och is, är nog häftigt nu.
 
#1 - Per-Anders

Fint fotat och skrivet. Första bilden är jättefin och snyggt komponerad.

Svar: Tack 😀
Ing-Marie