Follow
Äppleblomtider


Just nu har vårt äppelträd börjat att snöa och kasta av sig sina vita blomblad, Hela trädgården fylls av det vita som just nu känns underbart. Vi är förhoppningsvis på väg mot varmare tider och en härligt skön sommar väntar. Just det här pirriga "inför" är egentligen den bästa tiden av alla tider. Man ser fram emot något man ännu inte upplevt, Som nu inför sommaren, på hösten kan man sitta och se tillbaka på sommaren och känna att den inte alls blev som man tänkt sig, men inför är ännu allt som ett oskrivet blad och alla möjligheter ligger framför en som sol bad och en strålande sommar full med värme och sol.

Jag har nu fyllt 53 och i oktober fyller jag 54, ibland kan jag känna som man gör inför hösten att "det blev inte som jag tänkt mig" Livet som ibland varit inte allt för enkelt har inte alltid varit en dans på rosor, men framtiden den är alltid ännu ljus, och jag försöker tänkta så mina bästa dagar, att se livet ur den positiva sidan. Något som självklart inte är helt enkelt. Men tänker så här om man alltid ser det värsta ur allting varför ska man då leva? Det ska vara en glädje i att uppleva och känna att livet är just nu, och det som hände igår kan jag ju ändå inte ändra på.

Så nu ser jag fram emot en varm underbar sommar, med mycket grill, lite vin, barnbarn och varma bad, Jag är nog i grunden en positiv människa och det sista som överger en sägs ju vara hoppet, och jag har ännu mitt hopp kvar

Ha en skön sommar alla goda människor
 
Ing-Marie