Follow
Fototriss: NEGATIVE SPACE
Ja vad sjutton är NEGATIVE SPACE som är veckan tema på fototriss, som tur var hade Helena en länk och med hjälp av bilderna på länken tror jag att jag förstod vad som menades.  Helenas förklarar  "men det negativa utrymmet i en bild är alltså den yta som omger motivet och det handlar om att låta den tomma ytan ta plats i bilden, för att framhäva motivet"  Bli ni inte klokare av det så var icke ledsna för först när jag tittade på bilderna förstod jag lite grand. Alltså som jag tolkar det ska bakgrunden vara "tom" så att den framhäver det man vill visa mer. Men innan jag virrar till det och gör er än mer förvirrade visar jag mina bilder på tema. Så får ni meddela om jag fattat det hela rätt. 







 
 Ja blev ni nu inte mer klokare av detta så gå in till Fototriss och kika så klarnar det nog. 
#1 - meta

Häftig myra fina bilder
Ha en fin söndag
Kram Meta

Svar: Tack
Ing-Marie

#2 - Katarina-Cinnamon

Myran är min favorit i din triss

Svar: Tack gillar den också.
Ing-Marie

#3 - Kerstins foto

Fina bilder, gillar hur du fångat myran i klättrartagen.

Svar: Tack
Ing-Marie

#4 - Anneli - A'la Foto

Underbara bilder där myran är bäst på temat men jag gillar ändå den gula blomman bäst! Så vackert med gult!

Ha en skön söndag!

Svar: Gult är inte fult, gult är vackert. Tack för din kommentar.
Ing-Marie

#5 - Marit Johansson

Fint trissat, tror absolut att du uppfattat uttrycket rätt!

Svar: Tack roligt att höra.
Ing-Marie

#6 - Åke

Läckra bilder! Myran ser ut att kämpa på bra, och flitig som en myra håller här :) Fina färger i de övriga två :) Alla tre har sin egen charm! Bra jobbat!

Svar: Tack roligt att höra.
Ing-Marie

#7 - Mormor

Flott triss.
Liker maurbildet best.
ha en deilig søndag.

http://www.starbear.no/mormor/2013/09/15/fototriss-del-230-negativt-utrymme/

Svar: Tack
Ing-Marie

#8 - LifeofJohanna

Jätte fina bilder =)

Svar: Tack
Ing-Marie

#9 - fotobrus.se

Härlig triss, bilden på myran var ju skön.

Svar: Jo tycker om den med, den kryper på en vit pion.
Ing-Marie

#10 - Gammelsmurfen

Bra och lite annorlunda tänk :-)

Svar: Tack
Ing-Marie

#11 - mammakero

En jättefin triss, där till och med din headerbild skulle platsa! Gillar verkligen första bilden!!

Svar: Tack roligt att höra.
Ing-Marie

#12 - Anonym

Det var ju fantasifulla varianter på temat.

Svar: Tack
Ing-Marie

#13 - Elisabeth

Jag tycker att du har fått till det riktigt bra! =)

Svar: Tack
Ing-Marie