Follow
Dags för tävling
Att skicka in bilder till olika tävlingar är riktigt kul, kan tycka att det är lite som att delta i Melodifestivalen, HELT omöjligt egentligen att tävla med en bild. Men nu görs detta i alla nivåer och som en glad amatör är det roligt att få se vad folk tycker om ens bilder. Har faktist haft lite flyt med mina tävlingar trots att jag i dessa samanhang är nybörjare. Så i år vågar jag inte hoppas någonting för man är ju allt lite vidskeplig. 

Så nu sitter jag och pillar och håller på. Dels med Lightroom och fösöker få de extra piffiga, men även så gör jag små provutskrifter för de som ska skrivas ut. Jag skriver ut mina bilder själv, jag tycker man har bättre koll på hur färgerna blir, för ekonomiskt lönar det sig inte att skriva ut själv. Var nöjd med nästan alla förutom de svartvita bilderna som behövde lite mer stuns i sig. Visar inga av bilderna här och nu, men lägger en annan random bild jag tycker mycket om. 

Och det är två bilder jag pillat lite extra med. Det vanliga jag gör att att skärpa till bilden lite, höja färg toner, och få den att se så naturlig ut som vanlig, dessa två har jag gjort precis tvärtom. Den första var tanken att få lite drömsk och kallade den för "In to the land of dreams"
 






Den andra är ett försök med Photoshop Elements. Och är egentligen bara ett försök från början till slut. Kallar den enkelt för "Blomma i rosa"



Det är en Dahlia för den som undrar.