Follow
Vad sjutton gör man med alla bilder?


Jag tar MYCKET bilder, är ute i natur och fotar nästan varje vecka, och det är jättekul. Men vad gör man egentligen med alla sina bilder? Själv är jag ute på fotosidan där lägger man in bilder i olika grupper och jag är med i massor av olika grupper, en del bra, andra nja mindre bra. 

Sedan finns det grupper på facebook, (länkar inte dit för alla hittar nog ändå) Där finns också olika forum och grupper där man tävlar eller bara lägger in för skojs skull. 

Sedan finns det ju då fototävlingar med fotoklubbar, Jag har skickat in till nästan allt i år. Förra terminen gick det faktiskt riktigt bra och fick lite småpriser. Nått diplom och nått tröstrpris. Det är kul med respons på ens bilder. 

Men ibland kan jag tycka att sen då, ska man ha alla bilder på en hårddisk för att spara i alla evighet. En sak med det är att man kan se hur man utvecklas, och det kan vara rikigt roligt för det går faktiskt framåt, tro det eller ej.

Det är bara så roligt att fotografera och i helgen vart jag på fotomässa i Vårgårda, och det var riktigt roligt, man får bara en liten skvätt av avundsjuka för himlars var duktiga fotografer det finns. Där köpte jag en reflexskärm, för jag gillar verkligen att fota porträtt, och mina stackars ungar får stå modell i tid och otid. Nu ska jag bara lära mig hur den funkar också.