Follow
I mitt huvud

Mina tankar fyller i en ständig ström

Det surrar i ett evigt  lopp

Liksom i en vattendroppes dröm

Går det aldrig att säga stopp

 

Så mina tankar i mig har fest

Och jag kan inte styra

när jag surrar som allra mest

och allt verkar i en enda yra

 

Förstå mig då min vän min kära,

Och lyssna på mitt skri

för jag vill ropa och svära

satans jävlars och tvi

 


Så här kan det kännas och vara när man tänker för mycket. Denna dag är skrivpuff en bild, och då jag hade en liknade droppbild i mitt arkiv valde jag den istället för den på skrivpuff. Vill ni ha fler skrivpuffar kika in HÄR



#1 - Charlotte

Det där tankesnurrandet känner jag igen. Särskilt idag.

Svar: Jo visst är det så.
Ing-Marie

#2 - Grå papegoja

Bra!

#3 - Ethel

Nej, det går inte att styra tankarna. De snurrar hela tiden, även på natten. Fint.

Svar: Tack för din kommentar.
Ing-Marie

#4 - petri

bra, sista versen kanon

#5 - Kaliwarra

Håller med Prinsen... Sista stycket är jättesnyggt!

Svar: Tack snälla
Ing-Marie

#6 - Story

Fin text. Fångar in mig.

Svar: Tack snälla
Ing-Marie