Follow
Fototriss; Ledande linjer
I veckans fototriss ska vi använda oss av en klassisk fotokonst nämligen att utnyttja linjer i bilder, Just detta heter  "Ledande linjer". Linjen ska leda en in i bilden. Letade i mitt arkiv och visst hade även jag sådana bilder. Hoppas ni tycker om dom. Först en bild från en gränd i gamla stan som jag tog på fotoklubbens resa till Stockholm i våras. 



Även nästa är från min Stockholmresa fast denna gången Bredablick som står på Skansen. 


 
Den sista är från nu i höst och en allé måste väl ändå räknas som en ledande linjebild? 
 


Vi har haft en helt fantastisk vacker höst att njuta av både att fota och att bara vara i. Vi ni se mer av ledande linjer kan ni kika HÄR. 
 
#1 - Axart

fina bilder, den gatan är häftig! Redan din presentations-bild har ledande linjer.

AX

Svar: tack, tänkte faktiskt inte på det,
Ing-Marie

#2 - Beppan

Härliga bilder alla tre - absolut ledande linjer!
Ett extra plus för trean. Där skulle jag vilja gå....

Svar: Tack
Ing-Marie

#3 - Lena

läcker den sista bilden är

Svar: tack, kul att du tycker om den.
Ing-Marie

#4 - Pysselfarmor

Den smalaste gränden i Gamla sta´n är flitigt fotograferad - Mårten Trotzigs gränd. Vackra bilder alla tre, men jag gillar allén bäst.

Svar: Tack fast jag tror inte just denna är Mårten Trotzig har foton på den med nämligen.
Ing-Marie

#5 - Nett

Så vackra bilder, nog har du även ledande linjer på din header med :) den sista bilden tycker jag om :)

Svar: Tack
Ing-Marie

#6 - Jah Hollis

Det var snygga ledande linjer i din triss.

Svar: Tack, roligt att du tyckte det.
Ing-Marie