Follow
Fototriss; Kyrkor (Fagereds)
I veckans fototriss är temat KYRKOR, det får bli arkivbilder och väljer då "min" kyrka. I den är jag döpt, mina syskon likaså, min far ligger begravd här och jag är gift i denna kyrka. Alltså min barndoms kyrka i Fagereds socken. Ett litet men livfullt samhälle strax intill Ullared, som kanske är mer känt än just Fagered. En liten lantlig kyrka. 



Där man vid festligheter fortfarande klär kyrkan med vackra handplockade blommor vid konfirmation och skolavslutning. 



Men den vackra ljushållaren minner om nyare tider. 



Lite gammaldags kan jag ändå tycka nu så här med lite perpektiv att kyrkan är, och är glad att jag funnit en ny kyrka i Kinna, dit jag flyttat sedan många år tillbaka. Men inget är väl ändå som ens barndoms kyrka, och där "Den blomstertid" sjungits sedan urminnes tider. 
#1 - Matfarbron

Vackra bilder!

Svar: tack för det
Ing-Marie

#2 - Maria

Vacker och mycket fin triss!
Ha en fortsatt bra dag!

#3 - Britten

Underbart fina bilder från en fin kyrka! :)

#4 - Jah Hollis

Ja, det ser lantligt ut kring den kyrkan. Fina trissbilder.

#5 - Nett

Vilken mysig kyrka :)

#6 - Anna-Karin

Förstår att den framkallar många fina minnen. Fin berättande triss!

#7 - Elisabeth

Jättefina bilder =)