Follow
Fototriss: Ätbart
Veckans tema på FOTOTRISS är Ätbart, och då jag igår provbakade bröd till min sons bröllop fick det bli det, vad blev det för bröd tro? 

Jo ringla ut olivolja på en plåt; 



Kladda ut en kladdig deg och ringla över mer olivolja, flingsalt och rosmarin: 



Då blir det sånt här bröd: 



Focaccia, mumsigt värre som godis och helt klart MYCKET ätbart. För recepet följ länken. 
 
#1 - Gunilla

Användbar triss! Tack för tipset!

#2 - Jan Nordh

Härlig fin triss ätbart
Mvh Janne

#3 - Per-Anders

Coola och goda bilder!

#4 - Pialotta

Så himla gott det ser ut... Då mår man riktigt bra när första biten provsmakas :)

#5 - Marit Johansson

Ser både gott och ganska lätt ut också, jag brukar annars bli avskräckt när jag läser krångliga recept :)

#6 - Rajson

Focaccia är det enda bröd som jag bakar. Så hiskligt gott och enkelt. Kan varieras.
Fina bilder!

#7 - Mia Ahlstrand

Focaccia är underbart gott! Snygga bilder dessutom, speciellt olivoljan. Vad roligt med bröllop :)

#8 - Annelie-Singapore

Åh, nu blev jag hungrig, dags för mig att börja med kvällsmaten här i Singapore.
Läcker triss du bjuder på!

#9 - Jah Hollis

Så ambitiöst att provbaka, Resultat ser mycket ätbart ut.

#10 - Elisabeth

De två första bilderna tyckte jag var väldigt abstrakta vilket var spännande och sista bilden visade resultatet av de två första bilderna! Jättebra trissat med andra ord! =)