Follow
"A brigde to the imagination"


Denna bild kan ni även se som header här ovan, och till temat fantasi på en fotosida på Facebook (Sverige i foto) valde jag denna bild och gjorde om den i Lightroom. Detta är riktigt roligt nästan lika kul som själva fotandet. Men som ni ser så blir samma bild två helt olika bilder genom att ändra i den. Kallade den för "A brigde to the imagination" kanske inte får nobelpris för påhittighet men tyckte det passade till bilden. 

Det här med Lightroom skulle jag aldrig i livet kunnat lära mig om inte jag hade MODERSKEPPET, helt fantastiskt ställe om man vill lära sig om foto, bildbehandling osv. Jag är guldmedlem och det innebär att jag kollar helt fritt bland alla olika kurser de har. Har kikat på Makro, Lightroom, bebisfoto, modellfoto, ljus. Allt möjligt och lär mig massor. Och som tur var kan man kolla hur många gånger som helst eftersom när man kikat igenom en gång har man glömt de till nästa (varför de tro, ålder..........NÄ) men tur iallafall för mig.

Har idag varit ute och fotat makro med en fotokompis, JAG HAR FÅTT EN FOTOKOMPIS förrsesten, jättekul vi fotar i hop och det är bra mycket roligare och ligga i varsin del av en backe och fota än ligga där helt ensam. Iallafall det blev nästan 300 bilder, ops, men när man kikat igenom dom är det kanske runt 10-15 OM MAN HAR TUR som är något att ha, så sånt är det för oss fotonördar, det gäller att ha tålamod och lite tur. 
 
#1 - Tammy

Hej även här :)

Vilken fin bildsamling du har här, så mycket vackert!!

Fortsätt ditt fina skapande.

Mvh Tammy

Svar: tack för din kommentar det värmer att höra att du tycker jag tar vackra bilder.
Ing-Marie