Ing-Marie

Follow
Skrivpuff; Deppiga viktmetoder!



Det finns tre mycket vedertagna bantningsmetoder. Alla tre är de mest använda av alla som finns och resultaten av alla dessa metoder är väl mer av det deppiga hållet för ofta går man inte ner så mycket i vikt av dessa utan oftast tvärtom. 


Den första är den absolut vanligaste metoden och tror det inte finns någon som inte testat denna metod nån gång under sitt liv.

Jag börjar på måndagar-metoden

Den innebär att du med full kraft startar din diet på måndag och första veckans måndagsstart brukar vara väl genomtänkt och denna den första veckan brukar hålla fram till fredagen, det är då du känner dig så duktig att du belönar dig själv med lite extra vin och god mat på fredagskvällen, gärna med lite godis också. Och när ändå helgen är förstörd unnar du dig hela helgen för att återigen starta på måndagen. Andra och tredje veckan brukar endast hålla till max tisdagen. Fjärde veckan och framåt är det mest en tanke kvar.

Nästa diet är en lite mer avancerad metod, och den brukar oftast inträffa endast en gång per år, nämnligen efter jul och nyår.

Nyårs-metoden.

Nyårsmetoden skall oftast börja gälla från och med nyårsslaget med oftast väntar man till första vardagen efter alla helger. Man har då inköpt gym-kort, hela kylskåpet fullt med grönsaker och inhandlat nya gympa skor och träningskläder. Första veckan för denna typen av bantare brukar funka väldigt bra, man tränar 4 gånger denna vecka, äter bara grönsaker, fisk, kyckling och unnar sig en god sallad och ett glas rödvin till fredagens mys. Även vecka nummer två brukar börja bra för denna typ man går på måndagens träning med hoppar resten för man har sån träningsvärk. När fredagen väl kommer har man varit aktiv i hela två veckor man har gått ner 2-3 kilo och känner nu är det min unna-dag, varav hela helgen övergår i denna fas, för att sedan ebba ut på måndagen. Då äter man ingenting för att kompensera och på kvällen vecka tre är man vrålhungrig och man har glömt att fylla på förrådet av grönsaker samtidigt kommer man på att man glömt träna och tänker att man spar det till torsdag, på torsdag råkar man dock bli förkyld varav man tycker så synd om sig själv att bestämmer sig för att börja igen när förkylningen släppt. Dessa typer av förkylningar har dock en förmåga att bli långvariga och brukar släppa lagom till nästa nyår.

 

Den sista metoden brukar också innfinna sig endast en gång per år och den skiljer sig på det viset att man oftats inte kommer igång alls, och det är bikinimetoden.

 

Bikinimetoden.

Bikinimetoden brukar börja som en tanke redan i april man brukar ofta i denna fas titta på olika viktverktyg och räkna ut, men börjar jag nu kan jag gå ned tio kilo till midsommar om jag börjar nu. I maj, kollar man återigen på almanackan och inser att 10 kilo är lite mycket men 5 kilo borde gå om jag börjar NU. När väl sedan första är dags för första doppet och bikinin går på tänker man. Jag börjar nog efter semestern.



Nu fär vi väl hoppas att just du som läser detta inte alls håller med och använder dig av den enda metod som faktiskt fungerar på lång sikt, ÄT MINDRE, RÖR DIG MER METODEN. 

 

#1 - foxy

Kände igen mig o rodnade långt ut på öronsnibbarna!

Svar: haha det var liksom det som var meningen, har testat alla tre varianter jag med!!
Ing-Marie

#2 - Kalle Byx

Kul skrivet.

Svar: tack
Ing-Marie

#3 - Ethel

Underhållande igenkännande kåseri.

Svar: tack
Ing-Marie

#4 - Sara

Jättekul skrivet! Underbar text! :)

#5 - Iris

Eller så skiter man i allihopa och gör en operation som min väninna som nu livet ut ska äta varannan timme! Eller rättare sagt f å r äta varannan timme.