Follow
En bok?


En vän på facebook frågade mig om jag inte funderat på att skriva en bok, med både bilder och mina dikter, jag svarade lite sådär nonchalant att jag inte kände mig duktig nog, och det är väl en del av sanningen, nummer två är väl att jag känner att det kräver otroligt mycket engagemang och fokus, något som jag tror mig själv sakna. 

Men visst har jag tänkt tanken många gånger. till  Av och till har den tanken funnits för att ibland försvinna och ibland växa sig starkare. Frågan är ju då VEM SKA LÄSA DEN? Mina barn säkert, en och annan släkting möjligtvis, nån granne. Att ha som gebort present, vill nån ge ut den, eller ska man bara göra en liten fotobok med dikter och ha framme på bordet. Många frågor som kräver en del svar, mest från mig själv. 

Den stora viktigaste frågan är väl ändock, vill jag? Hinner jag, orkar jag? Om någon sen mot förmodan vill läsa den är väl det bara ett stort plus. Vad för bok skulle det bli då, om jag nu fick fantisera fritt. Jag har väl tänkt mig isåfall en liten såndär må bra bok, en bok man plockar upp, bläddrar upp en sida och läser, en bok som kan ligga på köksbordet när man äter frukost eller på nattduksbordet innan man lägger sig. Varvat med bilder och en liten dikt på varje sida. Några tänkvärda ord och dagen som kommer, glädje sorg och annat som jag gillar att skriva om. 

Drömmar är underbara, jobbet är framför en, nu ska jag bara bestämma mig om jag vill drömma vidare, eller förverkliga drömmen.