Follow
Att säga nej eller ja?


Fler är vi väl som just nu längtar efter sol och vår. Varmare, ljusare tider med hopp om en alldeles underbar sommar. Just längtan till något är nästan det allra bästa, att se fram emot semester, att se fram mot en rolig resa. Jag har det sista tappat den där härliga längtan till något.

Känt så där som man ofta gör sig otillräcklig, tråkig och allt känns bara så där deppigt. Hörde en klok människa som sa, "Stå emot lusten att säga nej" Med det menade hon just till träning men även det roliga i livet. Den kommentaren fick mig att tänka till. GUD VAD JAG HAR SAGT NEJ, Nej till det mesta som man borde säga ja till, och sagt ja till saker som jag borde sagt nej till.

Det jag nu vill visa med hopp om vår och sommar är att jag ska bli en klokare människa och säga ja till kul i livet, och nej när jag behöver säga nej. Svårare gjort än sagt, men att bli medveten är ett litet steg på vägen. Att säga NEJ är det svåraste som finns, men att säga JA kan vara minst lika svårt om det är saker som gynnar en själv. SÅ kära läsare, Lär dig livets stora gåta älska, glömma och förlåta, MEN även konsten att säga ja och nej.