Follow
Fototriss: Randigt
 
Veckans fototriss, oj var det var länge sedan jag var med, men i rent terapeutiskt syfte (Är så avslappnande att fota) gick jag ut för att fota lite makro med randigt för ögonen och visst finns det mycket ränder ute i naturen. Först en mycket vacker, Rosenmalva och visst ser ni ränderna?



Insekter med ränder finns det gott om. Detta bi/geting, vilken? Vad vet jag. Ser ni skillnad på bi och getingar, iallafall här är den jag hittade ute. 



Till sist, ett löv, ett löv från Syrenbusken med sina vackra linjer, lite randig känsla eller är det mest linjer, iallafall denna fick det bli. 



Här var min fototriss alá makro/randigt. 
 
#1 - Mias Mix

Underbara bilder med fina ränder!

Svar: tack roligt att höra
Ing-Marie

#2 - Axart

undersköna bilder! mittenbilden är bäst, inte ser det ut som en geting tycker jag..men är det ett bi?

AX

Svar: ja jag vet inte heller, nån trodde det var en geting, med det vet jag bara när dom surrar runt en på picknicken, då är jag livrädd för dom, sådär på en blomma verkar de ofarliga på något vis....
Ing-Marie

#3 - Nilla Tankebubblor

Makrobilder i naturen kan man ju inte motstå!

Svar: nej visst är det kul med makro, och vackert om man bara får till skärpan ordentligt....
Ing-Marie

#4 - Freja

Riktigt läckra ränder!

Svar: tack för din kommentar
Ing-Marie

#5 - Nett

Tjusiga randiga bilder, direkt från naturen :)

Svar: tack,
Ing-Marie

#6 - Marit Johansson

Nej jag ser inte heller skillnad mellan bi och geting :)
Jättefina bilder i din triss!

Svar: tack
Ing-Marie

#7 - Jah Hollis

Snygga randiga varianter från naturens egen mönsterpalett.

#8 - Jah Hollis

PS. Tippar på geting, på grund av det lite ”pälsaktiga” vid och bakom huvudet. DS.

Svar: Tack för det, vet när det är en geting när den surrar runt en på picknicken men stilla på en blomma är jag inte rädd för den......
Ing-Marie

#9 - Karoleen

Vilka färger dina bilder har. Riktigt vackert. Första och andra blir favoriterna, kan nog inte välja riktigt =)

#10 - Pysselfarmor

Det är ett bi som sitter där och njuter eller kanske vilar den. Bin är litet håriga - getingarna har en annan kroppsform, inte så här mycket hår och dessutom klarare färger.
Fin triss!