Follow
Fototriss: Uppifrån
Söndag och återigen dags för fototriss, Lördagen gav mulet men någurlunda regnfritt väder, som gjort för promenad i skogen. "Min" hemmaskog då alltså min barndoms skogar som jag gått och lekt i massor av gånger. Går jag åt ett håll, vet jag sedan vart jag kommer ut. Och så även igår, letatde efter en gammal stig som jag gått massor av gånger och vissa biter syntes den till och med, vissa bitar inte alls. MEN kom ut exakt där jag tänkt mig. HEJA mig,

Jo skogen då, den brukar ju såhär års ge tid för svampplockning, MEN jag är INGEN svampplockare, tycker det är URTRÅKIGT att plocka svamp, men plockade ändå på mitt, och efter vad jag tycker mycket roligare sätt att "plocka" svamp. Och passar perfekt till veckan tema som är UPPIFRÅN: här är mina bilder denna vecka. Först en svamp jag kankse inte skulle plockat iallafall, men med kameran gör den sig riktigt bra.



En för mig helt okänd svampsort oxå helt ofarlig att plocka med kameran,



OCH skogens guld, kantareller som jag mest brukar plocka i ICA butiken, (hade inget att plocka i heller ska väl erkännas för den som undrar om jag är galen på rikigt som lämnar sånt godis kvar i skogen)



Ja här var min skogliga triss Uppifrån.
#1 - Monica o Jacob

Ja flugsvamp är bäst att låta bli;-)
Fin skogstriss, ha en skön kväll

#2 - Stare Ström/Kråkvinklar

En fin promenad fick du ändå och svampen står kvar till nästa!

#3 - Anna-Lena

Skogen-ett fantastiskt rekreationsställe. Man behöver ju inte plocka... men det skulle jag ha gjort.
Fina trissbilder.

#4 - Johanna

Fin triss med svampar! :)

#5 - Mina burkar

Jag kan bara plocka svamp med kameran, trots att jag gick en svampkurs en höst! Livrädd att plocka fel...Men svampar är vackra!

#6 - veronica-ifokus

Gillar din skogliga triss! Snyggt!!

#7 - Isdun

Härligt

#8 - Nett

vackra bilder från skogens läckerheter :)

#9 - Karoleen

Skogens guld, så vackra! Fin triss. Vackra bilder!

#10 - anemonen

Här var det lite av vad hösten bjuder både giftigt och det som är ätligt. Skogens guld är finfint det.