Follow
Beskuren fjäril



Det här med bildbehandling är något jag inte sysslat med överhuvudtaget. Tar fotot och förminskar det på sin höjd och så in i bloggen. Att en bild kan "växa" genom att beskära den är helt nytt men har öppnat mina ögon att det faktiskt är så. Bilden ovan tog jag i somras, och har massor av fjärilsbilder, men tyckte om denna och tog med den och visade på min fotokurs. Ledaren tyckte att man kunde beskära den något, och väl hemma testade jag detta och föstod vad han menade:




För visst vinner denna bilden på att fjärilen kommer närmare. Nytt program ska inköpas men ny dator står först på önskelistan för den vi har är mer än lovligt seg. Men som en farbror på kursen sa, skit in, skit ut, dvs, du måste ha en bra grundbild att utgå från, sen kan du va hur duktig som helst på bildredigering om du inte kan fotografera. Sen är väl jag sådär nöjd med min beskäring, känner att jag får kika på den igen.
#1 - Lotta

Jag går också på fotokurs, jättekul. Det var andra gången vi var ikväll, 12 deltagare är vi.
Vad fin din fjärilsbild blev nu när du beskar den lite.
Hoppas du haft en bra torsdag!

:-)

Svar: tack, visst är det kul, man lär sig så mycket, och tror framför allt när man ser och pratar om sina bilder det är då man lär sig
Ing-Marie