Follow
Skrivpuff: Mitt bokslut
Skulle jag göra ett bokslut av mitt liv, fram till nu skulle det kanske stå så här,


Föddes, på Falkenberg BB 1961som första barn i en skara av som tillslut blev 4

Barndom, Bullerbyn, jo lite

skoltid, FUCKED UP; (hemsk)

tonår ensam

ungdom, vild, jo faktist

utbildning, förskollärare (inte tack vare skolan då)

kärlek, ja han kom till slut.

Barn 1, 2, 3 och………….4

Kriser, FLERA,:

30 årskris, vem  är jag, vad vill jag, är detta allt?

35-40 bästa åren i mitt liv allt på topp och njuter.

40 årskris, väggen början nalkas, och kommer.

45 VÄGGEN,

50 återhämtning

51 ny vägg, men mindre och lär mig något.

Ett styck liv, 51 år, fyra barn, det jag är mest stolt över.

Ett jobb, jag trots allt älskar trots att det ibland tar livet av mig.

Ett äktenskap som som har sina ups and downs.

En jävla massa ångest och kriser.

Här är då jag tillslut, 51 år och sjutton dagar, lever livet, och försöker bara vara jag. Och ibland undrar jag vad fasen håller man på med egentligen. Men antar att det är detta som är att vara människa

och summan =




JAG, ett styck kvinna, empatiskt, tänker på andra mest av allt, lagom knäpp, lagom tjock, (det sista var ljug) Älskar fotografering och ungar, älskar min man och mina barn. Är nu hemma och tränar på att tänka på mig själv, och (lär mig nog aldrig men försöker iallafall)  Framöver, fortsätter jag med detta och ser trots allt fram emot framtiden, och NEJ VILL INTE VARA FEMTON IGEN,  försöker njuta av att vara 51.
#1 - L.

Bra skrivet :) Gillade det

Svar: tack
Ing-Marie

#2 - Josefin

Jag håller med dig Mamma, jag vill INTE vara femton igen!! Uscha! Känns rätt bra att vara 22 år fyllda ;)
Älskar dig! Puss! <3

Svar: tack gulle dig <3
Ing-Marie

#3 - foxy

tyckte om!

Svar: tack roligt att höra
Ing-Marie

#4 - Emelie

Tycker du är helt fantastiskt ing -Marie!:) //kram emelie!

#5 - Charlotte

Underbart. Gillar väldigt mycket.

#6 - Kalle Byx

Fin summering.

#7 - Osloskånskan

Fortsättningen ser bra ut! You go girl!

#8 - Jonna Berggren

Wow, vad öppenhjärligt! Granskande och förlåtande ... Ja, vad är det att vara människa, svårt. Det är bara att kämpa vidare och göra ett försök att inte ta sig själv för allvarligt. Humor är livsviktigt!