Follow
VAD SKA JAG ÅTGÄRDA I MITT LIV?


Du borde ÅTGÄRDA detta, det är mycket som är ogjort. Åtgärda problemet, istället för att gnälla. Städa om det är stökigt, kratta om du irriterar dig på löven, BYT jobb om du inte gillar chefen eller dina arbetskamrater. I stället går du där, med dina skitiga golv, smutsig tvätt och tråkiga arbetskamrater, OCH HAR TRÅKIGT.

Eller är du kanske precis tvärtom, så fort du tröttnar på skräpet slänger du ut det, Möblerar om och slänger kläder innan de ens har blivit smutsiga, åtgärdar innan det ens är ett problem? Istället går du där och funderar på vad vill jag ha nu, OCH HAR TRÅKIGT.

Går genom livet otillfredsställd, aldrig nöjd och alltid i längtan efter DET. Vad DET är vet du inte, men du tror att det är rena golv eller en ny glittrig top. DET där just det DÄR som just JAG inte har. Du hänger upp ditt liv och längtar efter något annat, och istället för att åtgärda livet och faktiskt leva NU, så längtar du efter det där andra som du tror att du behöver.

JUST DU som läser just detta och tänker som jag, eller JUST DU som inte har en aning om vad sjutton det är denna människa i detta förvirrande tillstånd försöker förmedla. Så vad gör du då, du som sitter där med skitiga golv och längtar efter rena, eller du som tröttnat på att möblera. Du som undrar?

JA inte sjutton vet JAG, den enda som har svaret på den frågan är ju just DU.  Och svaret på den denna fråga: VAD SKA JAG ÅTGÄRDA I MITT LIV?

Är att du tar dig tiden och tar reda på det (om du vill), och medans du funderar och letar svar njuter du av nuet och av livet.

Fler funderingar om Åtgärda på skrivpuff
#1 - Pia Karlsson

Bra. Det tål att tänka på.

#2 - Kalle Byx

Bra tänkt, bra formulerat. Jag vet vad jag ska åtgärda. Sen.

#3 - Charlotte

Tänkvärt.

#4 - Christina

Himla bra!