Follow
Om ett lockrop



Han lockar, pockar,
smyger sig sakta fram
obönhörligen.
Ljuden når mina öron
och jag kan inte
hejda mig,
måste, vill, kan inte.

Men lockropen
de så oemotståndliga
ljuder i mina öron
och jag lyssnar.
Kroppen protesterar,
den vill inte lyssna.

Sömnen den så goda,
den drar i mig,
stressen den lockar,
pockar
med sin dragningskraft
vill inte lyssna
borde inte,

Kraften den som jag hade
försvann
när jag tillät mig lyssna,
Lyssna på stressen,
den som obönhörligen tar mig
tillbaka,
dit jag inte vill.


Fler skrivpuffar hittar du HÄR
#1 - Maria Vernersson

Tänkvärt.

#2 - Kalle Byx

...som nästan alla ger efter för...

#3 - Lisbeth

Innan jag kom till sista versen var jag säker på att du skrev om en man. Så otroligt bra fångat för det är ju så det är.

kram

#4 - Lotta

Trotts att man vet så kan man inte hejda den. Mycket bra och tänkvärt.



Kram