Follow
Om att lämna besked


Lämna besked, varför då, vad vill du veta? Ja hur mår du är det första? Hur jag mår, hm det vete gudarna, jag mår som jag mår, och skit du idet? Vem bryr sig om hur jag mår? Så går mina tankar just nu, vem bryr sig om hur jag mår? Att tårarna de faller av sig själv och att stoppet är borta. Ni vet det där som gör att man sväljer och kämpar vidare trots att man egentligen inte orkar.

Stoppet, mitt alltså förvann igår kvart över 11, egentligen inget märkvärdigt händer oss alla ibland, att stoppet försvinner och tårarna faller. Problemet var bara, stoppet var HELT borta, puts väck och kunde inte hitta det igen. Mitt stopp finns där jämt, visar aldrig vem jag egentligen är, gömmer mig bakom något som inte är sant.  Vem jag egentligen är vet ingen, knappt min familj. Har alltid varit själv, så var det mitt besked, i allt är jag ändå alltid själv.

Beskedet den onda sanningen, mest för mig själv. Tilliten till andra den så viktiga finns den? Inte för mig, litar på mig själv, ensam är stark, tror jag, men när stoppet försvinner, så rämnar masken och den lilla ensamma människan kikar fram därbakom, och jag kan inte gömma  mig. Jag kommer att hitta mitt stopp igen, det som är jag,, masken, för den lilla trötta människan därbakom vågar jag inte visa, för någon. Det är mitt besked, idag är jag inte stark bara trött.
#1 - Kalle Byx

Alla behöver det där egna rummet dit ingen når en tänker jag.

#2 - Lena Glasell

Precis så, tänker jag oxå ibland. Det som, för mig, gör det så hemskt, är att ingen i min familj verkar bry sig. Förr kunde jag gråta högt, och Magnus undrade vad det var med mig. Men nu undrar han aldrig, så jag får gråta tyst, för mig själv!

#3 - Anonym

<3

#4 - Pia Karlsson

Bra

#5 - Smörblomma

Uttrycksfull text, och så lämplig bild du har illustrerat med. Den ger mycket kraft åt texten :)

#6 - Anonym

Varma kramar från mig här nere

#7 - malix

så många frågor som bör få svar, intensiv kärlesfull text men ändå med saknaden av kärleken i sig själv. Vem är jag? tror det är den största frågan som behöver svar. .