Follow
Fototriss; Så här ser det ut där jag är idag


Dags för fototriss igen efter någon vecka utan, denna vecka är temat; Så här ser det ut där jag är idag. På bilden ovan ser ni mitt körsbärsträd, ett underbart träd, som på våren blommar och på hösten smakar guddomligt med mörka små, små körsbär. Det mesta äter fåglarna upp men de lämnar några smakprov till oss, om vi är snabba nog. Även vårt plommonträd blommar och då gårdagen bjöd på sol tog jag denna underbara bild på päronblommorna. UPPDATERING; Naturligtvis så är vårt plommonträd ingen konstig hybrid, utan jag tog kort på plommonblommorna)



Till sist gårdagen var ju även valborg och vi var i Älvsered och kikade på brasa och fyverkeri, ett urhäftigt fyverkeri med musik till. En ny upplevelse där musik och smällare samarbetade och blev en riktig upplevelse. MEN nu är jag ännu inte så bra på att fota så de bilderna blev något att ha, men däremot brasan brann mycket och intensivt här är en häftig bild på folk och brasa. 



Detta är min första fototriss med min nya kamera, canon eos 550d, underbart att fotgrafera med en riktig kamera och jag njuter verkligen över att äga en egen systemkamera. Lovar att mer fototrisser framöver kommer att komma från Västra götaland, Kinna.
#1 - Josefin

Päronblommor? :P

#2 - Fredrik/Malmö till Stockholm

En fin och varierad triss. Päronblomman blir min favorit. Tänk att få vara en humla och sätta sig där en stund och brumma.....

#3 - Barnens Hjältar

Urläckra bilder, den sista gillar jag nog bäst :-)

Grattis till nya kameran :-)

#4 - Nett

Då har vi samma kamera ;)

Gillar den skarpt!

#5 - Maria G

Härlig och jättefin vårtriss med underbara bilder!

Ha en fortsatt bra dag och grattis till nya kameran!

#6 - Yvonne

Jättefin triss!

#7 - Lisbeth

Kul att se lite bilder från din nya kamera. Riktigt fina Den med brasan var riktigt läcker

#8 - Sister Moonshine

Snygga bilder i din fina triss. Lycka till med den nya kameran.



/Åsa

#9 - Lena Rollmar

Härliga bilder!

#10 - Per-Anders

Du har tagit riktigt fina bilder. På mittenbilden har du lyckats jättebra med skärpan och fått ett snyggt kort skärpedjup. Bilden längst ner är verkligen snygg med de fina färgerna och de svarta silhuetterna.

#11 - Lotta

Underbara bilder du tagit med din nya kamera. Har suttit en lång stund nu och beskåd dina fina bilder. Mycket bra jobbat!

Hoppas du får en bra dag!

Kram

#12 - Mimmione

sv; tack alla för era fina kommentarer,

#13 - Jah Hollis

Det blev ju en fin triss med den nya kameran. Kul när man får känna sig nöjd med något nytt man skaffat.

#14 - mammakero

Fin triss med en fantastisk sista bild!

#15 - Janne

Vackra trissbilder som symboliserar veckans tema bra. Kul att det funkar bra med nya kameran.

#16 - banglacissi

Så fina bilder....alla tre! :)