Follow
En idé


Jag fick en idé, tänkt om du kunde rensa din hjärna som du skulle rensa, säg som ett gammalt avlopp. Ta bort all gammal skit som ligger ivägen för nytt flöde. Att fylla med nya frächa tankar och slippa allt gammalt som ligger och gror, gnager och är ivägen. Just nu är min egen hjärna full av en massa saker. Inte bara gammal skit utan även ny, det händer saker hela tiden och tänk så bekvämt om man kunde ta bort sådant onödigt som bara tar en massa plats. MEN samtidigt tänker jag, OM jag nu kunde ta bort, ni vet allt det där som man inte orkar tala om. Allt det där som ingen vet. Allt det där som ÄR I VÄGEN, TAR PLATS OCH ÄR ALLMÄNT OBEKVÄMT ATT BÄRA, vore det fortfarande jag då?
#1 - Eldtunga

Om vi inte haft det jobbigt skulle vi då uppskatta när det var bra i livet?

#2 - Lisbeth

Det är säkertdu ändå. Någon gång blir det fullt

Istället för att det rinner över vore det bra om man kunde tömma.

Kommer du på hur, får du gärna tala om det.

Skulle behöva omg tömning

#3 - Pia

Just det.

#4 - Osloskånskan

Typ hälla Klorin i örat eller?

#5 - Kalle Byx

Strålande idé.

#6 - Feffe

Jag är nog för det i vissa avseenden...

#7 - Lotta

Jag gick på en föreläsning för många år sedan där föreläsaren gav förslag på hur man skulle göra för att städa i sin inre garderob emellanåt. Man skulle bara öppna en låda i taget plocka fram innehållet, betrakta och elda upp det man inte vill ha. Skulle det sedan av någon anledning dyka upp något som hade med den uppeldade tanken att göra så skulle man bara tänka ordet nästa. Trägen vinner, men ibland vill man älta saker utan att göra något åt dem de liksom bara fastnar och sitter som ett inkletat tuggummi. Att bära på en tung ryggsäck gör ju ingen människa glad. Vårstäda är skönt!

Hoppas även solen kikade fram till dig idag :-)

Kram

#8 - Nett

Man kan ju alltid sortera det man har, så finns man kvar ändå, för inte blir man en annan, men däremot så kan det vara lätt att falla tillbaka.

#9 - Cina

Håller med dig helt och fullt. Har själv en massa skräp jag skulle vilja slänga ut som bara snor en massa energi...

#10 - Selma

En del kunde man gott vara utan men samtidigt vore man nog inte en fullständig människa utan sorger, bedrövelser, komplex och grubbel.