Follow
Skrivpuff: Mitt hem oprydligt



Skulle vilja ha,
ett prydligt hem,
skulle önska
en prydlig trädgård.

Men i ett ostädat hem
prioriterar man
annorlunda.
I en oprydlig trädgård,
växer annat.

Är maskrosor prydliga,
då är min trädgård prydlig.
Är dammråttor vackra
då är mitt hem vackert.

I mitt hem råder vänlighet
i mitt hem städar vi ibland
tillsammans
Mitt liv är inte prydligt,
men lyckliga ändå
tillsammans
#1 - Kalle Byx

Låter sunt.

#2 - lisbeth

Har alltid sagt ända sedan barnen var små att stampade jordgolv är helt ok på sommaren

Ha det gott

#3 - Anonym

Hej. Samma här. Men jag tror vi har hem som man ser att det bor någon i.



Skall jag vara ärlig så kan de hem som är pedantiskt städade o i ordningsställda med saker precis exakt på rad. Ja de ser mer ut som möbelaffärer.



Ha en skön sommar

#4 - Ing-Britt

Glömde skriva mitt namn ovan. Har ni lust får ni gärna titta in här i sommar

#5 - Pia

Gillar din livsfilosofi. En icke-prydlig trädgård gynnar den biologiska mångfalden.

#6 - Tisteln

hellre harmoniskt än kliniskt...alla gånger!

#7 - razaha

Jag är en superpedant som gått ned till att bara vara pedant efter barnens entre`

Tydligen är min morfar likadan, och ibland skrattar jag åt mig själv.

Det sägs att röran i huset symboliserar hur man känner sig.

Min syster har alltid varit den som sällan städar, men är lugnast av oss två...så det där talesättet stämmer nog inte.

Men om jag kommer hem till en som inte städar dömer jag inte han/henne för vi är alla olika. Däremot är jag ganska sträng mot barnen, så de kan städa även om det tar emot ibland.

#8 - Ethel

Håller med Pia, gilla din livsfilosofi och gillar ordet oprydlig :-).

#9 - petri

Änglars tofflor kallar min 7 åriga dotter damtussar.

#10 - Per-Anders

Jag gillar maskrosot därför att de är fina.

#11 - Cina

Låter härligt! Och skönt!