Follow
Skrivpuff: Något kärleksfullt


Ja vid bloggtorka, eller idétorka, kan man ju gå till Skrivpuff. En helt nu sida för mig men en god idé om man justhar brist på egna. Så här på alla hjärtansdag skulle man skriva något kärleksfullt. Och då det är min dotters 22 årsdag vilket vore bättre än en liten dikt till henne, Grattis på födelsedagen mitt hjärta

En dotter, en ljuvlig liten sak

en bebis skrynklig med gapande mun

En sådan där som luktar gott,

varm på magen och vid mitt bröst

En envis en med hår som guld

guldtrådar i ett virrvarr av lockar

en sådan där liten som vill allt

Alldeles själv


EN dag vi skänker hjärtan  kom hon till mig

Nu inte skrynklig eller liten

en vacker kvinna, men envis som igår,

med lockar av guld mitt hjärta.




#1 - Monica

Grattis till dottern, på hennes dag

#2 - Cecilia

oj vad söt du är! jag blev ju alldeles tårögd!



Tack min käre mor!

#3 - petri

Fin dikt och grattis.

Välkommen till skrivpuff också

#4 - Pia

Gillar din dikt och det gick bra att komma hit från skrivpuff sidan. Välkommen!

#5 - maria

grattis till din dotter :)



hoppas du fått massor av kärlek idag :)

#6 - Malin

Mysig dikt.

Och välkommen till Skrivpuff, där är det alltid mysigt :)

#7 - Per-Anders

Se där, en dikt i bloggen är aldrig fel. Den är jättefin!

#8 - Lotta

Va duktig du är! Mycket fint skrivet :-), jag har läst den flera gånger.

Hoppas du haft en fin dag i kylan :-)

Kram