Follow
Skrivpuff; Något omtumlande
Ja egentligen så passar rubriken omtumlande just nu alldeles utomordentligt. för något mer omtumlande än det som hände i förra veckan har jag knappt varit med om någon gång. I torsdags förra veckan en rätt vanlig dag förutom det faktum att alla mina barn var hemma. En ny pojkvän introducerades i familjen och vi åt och hade det urtrevligt.

När middagen var avklarad, så tramsar vi som varnligt som vi brukar göra i vår familj, skojar och skrattar, så tar min man fram två papper, ett till mig och ett till min son. Han börjar med sonens papper som innehåller fyra styck små rutor min innehåller  fem likadana rutor. Vi börjar med den i början säger maken, och säger en urenkel gåta som gör att första rutan fylls med ett K en efter en fylls rutorna och tillslut står det K A T T i rutorna. Vill du ha en katt säger han till sonen och lika förvånad är jag för katt har det pratats om länge i vår familj och någon har det inte blivit, för någon vecka sedan vädjade jag till maken och sa, för sonens skull KAN vi inte skaffa en katt? NU får han en katt bara sådär. Jag blev jätteglad, verkligen och glömde fullkomligt bort det faktum att även jag fått en lapp.

Även jag fick lätta gåtor som ledde till olika bokstäver framför mig hade jag P   R I S och jag fattade ingen ting, den sista gåtan lyder; andra bokstaven i PARIS, det blir ett A och framför mig står det på pappret P A R I S, Vill du dit frågar maken och snyftande svarar jag JA, Ja vi åker nästa lördag säger han, och jag brister ut i gråt, mest för att jag blir så himla överaskad och känner mig helt borta. Tankar börjar snurra i huvudet, nästa lördag, till Paris, men hur ska jag hinna tillbaks till jobbet på måndagen?? Jo då har den lille gubben ringt chef och arbetskamrater och fixat semester en HEL vecka. SJU dagar är vi iväg och jag fattar INGENTING; MER ÄN JAG SKA TILL PARIS.  

Allt är ju en tidig 50 årspresent och kanske just därför blir jag så överraskad, för jag fyller i oktober, men saker och ting gör att just nu passar en resa bra, senare blir det svårare då vi måste fixa någon som kan bo hemma med yngste man. SÅ PÅ LÖRDAG, ÅKER JAG TILL PARIS, därför tar bloggen lite semester och Kanske skickar jag ett litet MMS till min blogg. MEN när jag kommer hem DÅ blir det bilder, tro mig. Vi ses då.
#1 - Pia Karlsson

Kul

#2 - Dakota

Vilka underbara överraskningar! :D

Grattis (i förskott) och ha det så jättekul i Paris!

#3 - petri

mys ha det så bra

#4 - Lotta

Så underbart överraskande härligt! Man blir ju glad ända in i själen. Tack för att du delar med dig till oss.



Ha en trevligt avkopplande resa :-)



Kram

#5 - Ethel

Härligt! Ha en skön resa!

#6 - Hasse

Ha ha.. Roligt och verkligen glädjande, för dig och för mig som får läsa om det..

Grattis på födelsedagen

#7 - marmoria

Grattis!

#8 - Lisbeth

Vilka överraskningar. Påhittig man du har. Ha en så härlig resa

#9 - Cina via Gizmo

Men ohhhhh så himla underbart.. En prima karl du har där...Håll i honom skratt Önskar er en helt fantastisk resa..

Kram

Cina