Follow
Skrivpuff; Om att röra sig

springa, jogga, lunka

kasta boll och dunka

kämpa stort och kämpa smått

kämpa på land och i vått

 

afro, zumba, vals

lyfta skrot och ge hals

body-pumpa eller spinna

hur skall man allt detta hinna

 

power walk, promenera, gå,

hoppa studsa och stå på,

kämpa med din vikt

träna bli slimmad på sikt

 

röra sig är toppen

detta tycker kroppen

ibland känns det usch

och skönast ändå är dusch

#1 - Pia

Jag blev nästan andfådd när jag läste den. Gillar. :)

#2 - Ethel

Ja! Jättebra och kul.

#3 - Lisbeth

Oj då vilken fart det är på dig.

Skulle kliva av senast vid tredje raden

Ha en bra kväll

#4 - Lena Glasell

Du skulle ge ut en bok, poesi lr bara skriverier. Mycket pengar, yammy yammy.

#5 - Lena Glasell

Du skulle ge ut en bok, poesi lr bara skriverier. Mycket pengar, yammy yammy.

#6 - razaha

Gillar och skrattar åt sista raden.

Hemma här spelar jag fotboll med barn och hundar, sedan drar granntjejen med mig ut på springrunda.

#7 - mimmione

ska väl vara ärlig och säga att jag INTE är aktiv vad gäller allt i dikten, men en del så....

#8 - Tisteln

rolig och levande dikt, läste med ett leende!

#9 - Tisteln

min kommentar verkade inte komma med...



rolig och levande dikt. läste den med ett leende

#10 - petri

bra :)

#11 - Kalle Byx

Ja, man blir nästan andfådd. Bra.

#12 - Per-Anders

Jättekul dikt. Du börjar bli riktigt vass på poesiandet. Härom veckan fotade jag ett gäng på jobbet som provade zumba.

#13 - mimmione

sv, Per-Anders, skriva har jag nog alltid gjort, det är bara det sista jag har börjat skriva dom i Bloggen