Follow
Ett enkelt förlåt


Ruggigt, grå

Själens gråa, sårar

Blunda ögon!

Dölj kindens blöta tårar,

 

Kinden dold,

Ögats våta tränger,

Tanken suckar,

Min själ jag stänger.

 

Osagda ord,

Sluter min trötta själ

Tåren stänger,

En osynlig dörr stängs väl.

 

Dörren min,

Den är jag, jag gråter

Oåtkomlig är,

Arga ord går ej ta åter.

 

Dimmans ljus,

Solens stråle gömmer.

Liksom min själ,

Som i mitt hjärta drömmer.

 

Drömmer om,

En öppnad dörr,

Ett sagt förlåt,

Smek min kind som förr.

 

Öppnar så,

Och lätta på min gråt,

Sinnet lättar,

Fastän kinden ännu är våt.

 

Smeksam hand,

En kind såväl behöver,

Torka tåren,

Smek mig, så är gråten över.

 

Ett ord,

Är som smeksam vind,

ett enkelt, förlåt,

Och tåren torkar på min kind.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


#1 - marie

Förlåt - ett viktigt litet ord.

#2 - Tisteln

ömmt, och viktigt, som marie säger

#3 - Tisteln

ömt, och viktigt, som marie säger

#4 - Tisteln

ömt, och viktigt som marie säger

#5 - Malin

Det lilla förlåtet väger tungt.

#6 - Lisbeth

Fint skrivet mjukt men med ett stygn av det hårda vi lever i. Varför är det så svårt att säga förlåt?

#7 - Lotta

Så fint och berörande, jag var bara tvungen att läsa den flera gånger för att den var så bra.

Kramar till dig

#8 - Kalle Byx

Instämmer.

#9 - Osloskånskan

Vackert. Och varför så svårt att säga?

#10 - Per-Anders

Du skriver fint. Jag brukar eftersträva att aldrig skiljas från någon med hårda ord. Det k a n vara sista gången man ses.

#11 - Pia

Kraftfull, snyggt uppställd, speciell rytm. Gillar.

#12 - Naturliktvis

Fint, genomtänkt.