Follow
Det blir bättre


Såg ni programmet; Det blir bättre på tv3 med Morgan Alling igår? Det blir bättre handlar om att livet trots att det stundtals är skitjobbigt och man tror det är över, så blir det bättre. Morgan Alling berättade om sin barndom med uppväxt i olika fosterhem och barnhem med stor integritet och värme. Att orka gå vidare och även få ett liv, kanske inte utan smärta men ändå ett lyckligt liv. Mitt eget liv just nu, känns så, på något konstigt sätt utan att jag egentligen vet hur, har jag äntligen funnit ro, ro i mig själv, ro i min bakgrund, där mobbing och ständig ensamhet formade mig som människa.

Visst är jag dennsamme som igår,och i förrgår, men skillnaden är att jag lever i en tro att det har blivit bättre, jag känner tilltro till mig själv, jag vet vad jag kan, och jag kan lita på det. Som en person jag känner som skriver av sin smärta i sin blogg, så tror jag att mitt skrivande här är en del av lösningen. Att se sitt liv i skrift att läsa sin egen upplevelse gör att jag kan se allt utifrån, och i stället för att vara I upplevelsen så ser jag den ur läsarens perspektiv, och det är en befrielse även om det gör ont. 

Det som händer i mig just nu gör mig lycklig, livet är inte mindre stressigt, livet är inte fyllt av mindre prooblem, och livet är som alltid upp och ner. MEN i detta försöker jag se saker ur en positiv synvinkel och DET har förändrats. Som den gången jag var på jobbet en timme för tidigt, och jag blev inte rasande, utan såg det som en möjlighet att svara på kommentarer i min blogg. Det är en underbar lättnad att släppa saker jag inte kan ändra på. Mitt liv DÅ liksom Morgan Allings liv gjorde för honom, har format mig som människa och det gör det till en del av mig och jag kan bara hålla med om att livet blir bättre och önskar grattis till tv3 som gjort ett mycket bra program..

#1 - Lotta

Så underbart att läsa, gör min dag dessa tänkvärda ord. Det är just det som allt handlar om. Utan att ni vet så har mina bloggvänner stor betydelse för mig.

Hoppas du får en solig och bra dag!

kramar till dig

#2 - Selma

Visst går det upp och ner. Trots det är det väl som att varje kris lär en att man genomlever.

#3 - Pia

Bra.

#4 - marmoria

Kloka ord.

#5 - Kalle Byx

Så klok blir jag nog aldrig.

#6 - Kalle Byx

#7 - Lisbeth

Vad glad jag blir för din skull. missade programmet igår men ska kolla om det finns på plt eller går i repris. Tänk om de som inte har varit i samma situation skulle veta vilket litet h-vetet man går igenom och vad otroligt svårt där är att inte bli matyr utan kliva framåt.

Oj vilken lång mening. Tur jag skrev den och inte sa den.Då hade jag varit blå i ansiktet i brist på luft

Ha en fortsatt bra dag

Kram

#8 - Cina

Nej några vargar har vi inte sett till, men däremot finns här mkt vildsvin.. Dom är jag mer rädd för än vargarna om jag ska vara ärlig..

Ha en finfin helg.. Inatt drar jag och familjen till Arlanda för vidare transport till Mallorca..

#9 - kaliwarra

Jag tycker det är helt sant det du skriver. Bra! Ibland lägger jag på Radioheads låt "Everything in the right place" som en snabbpåminnelse i mitt liv av samma tanke som genomsyrar din text.

#10 - Nett

Så bra skrivet, såg dock inte programmet men låter som något som hade passat mig att se på. Hoppas att du får en fin kväll.

#11 - Pennelina

Klart det blir bättre :-D



Kramar <3<3<3

#12 - Feffe

Inte helt lätt alltid att se allt positivt och släppa allt! Men dit ska jag :)

#13 - soffie

det programmet missade jag ,ja livet går verkligen upp och ned men som tur va är det mest upp:)

mycket bra skrivet,

må gott

#14 - Tisteln

vi är många som längtar dit, och som dig tror jag att orden och skrivandet är terapi och hjälp, och stöd från dem som läser

härligt att läsa om din ro

#15 - Per-Anders

Det gäller att hitta det som ger en energi.