Follow
Dagens outfit.....not


den allra vanligaste rubriken på alla blogginlägg är nog ändå: Dagens outfit, jag brukar då inte tillhöra den kategori som lägger in dagens outfit, för ja skulle inte tro någon är intresserad på allvar vad jag har på mig eller inte. Så denna snygga outfit på Lindex har jag då INTE på mig.

Men det jag har gjort idag är att shoppa. Funderade över shopping och varför jag har så svårt att hitta kläder jag vill köpa och kom på följande teori, mitt problem då vad gäller shopping är inte så mycket att jag inte hittar snygga kläder jag gillar, detta är snyggt PÅ MODELLEN. MEN INTE PÅ MIG. Jag har då helt fel kropp och längd för mycket av det som säljs och är minst 20 cm för kort för min vikt. Skorna absolut inte, kan inte gå i sådana skor och då faller liksom hela iden med skor.  Toppen blir då en klänning som räcker till knäna för jag är då 1,57 cm lång, kavajen finns troligtsvis inte i min storlek och skulle den finnas så sitter den urkonstigt för trång över bysten. för långa ärmar och för vid i midjan. Tightsen då skulle inte tro det med mina lår.  kvar är då möjligtsvis väskan och den är ju svår att ha på sig som klädesplagg.

Nu blev det ändå ett par toppar till jobbet, närmare bestämt tre stycken och de får duga, men att få den där känslan yes, detta sitter super lär jag nog aldrig få uppleva. SUCK
#1 - Lotta

Jag tror nog att du delar detta problem med många oavsett om man är lång eller kort. Allt ser ju snyggt ut på provdockorna och så kommer man in i provrummet och man går där ifrån med hängande läpp.

Förstår inte storlekarna idag, ibland så behöver jag XL,men vad ska de då ha som behöver XL. Jag har normalt M eller L.

Men shoppa är kul i Boris lilla butik. Det får nog bli en runda dit snart.

Kram

#2 - Cina

Ja, jag känner då igen mig, helt klart. Jag har ändå på senare år lyckats definiera känslan och förstår varför jag tycker att inget sitter snyggt på mig. Är uppväxt med en mamma med matmissbruk och störd kroppsuppfattning vilket tyvärr, hon "smittade" mig med. Jag har jobbat stenhårt med att få bort den känslan. Lyckas helt gör man väl aldrig, men jag kan tänka bortom den när jag provar kläder. Lätt? Absolut inte! Klädinköp = ångestframkallande!

Jag är också kort så jag vet precis vad du menar! Hittar jag något som passar köper jag flera i olika färger bara för att vara "säker"...

Oj. Vad mycket jag skrev..

Ha det gott!

Kram!

#3 - Cina B

Tänk om dom kunde ha dockor i normala storlekar i affärerna.. Inte såna som är måttade efter anorektiker. Jag har inte mkt övervikt men det räcker med lite för att det ska se knäppt ut jämfört med på dockorna.

Strunta i vikten och gå med mig på min höstpromenad i min blogg idag ist. Ha det gott

#4 - Anonym

Jag har heller aldrig dagens outfit. :P Inte så att det är något jag tycker är fel på mig men jag har inget behov av att andra ska kommentera hur jag ser ut. :P

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

#5 - Selma

Det kan vara klurigt det där med kläder.