Follow
Nya dikter och kräftor
Ikväll blir det tro det eller ej, KRÄFTSKIVA; eftersom min svärmor gick bort i augusti när det var kräftsäsong så har vi flyttat den till idag. Släkten består sedan av, busschaufförer, sjuksköterskor och järnvägs elektriker och folk från ringhals, alla jobbar de helger, eller har jour, om vart annat, så att få till en helg där alla kan är ett konststycke i sig, så ikväll blir det nubbe och rolig hatt. Döttrarna ska dessutom vara chaufförer, så de kommer fram emot kvällen och hämtar sina förhoppningsvis inte allt för nyktra föräldrar. Eller hur man nu ska se det......

Nya dikter är det på gång sitter och sliter med min "läxa, kul är det men mycket klurigt. Denna månaden är det rim som gäller och detta tycker jag är riktigt roligt, jag började min bana som "dikterska" med hyllningssånger till släktingar som fyllt år. Inte alltid riktigt snälla men med glimten i ögat, och har skrivit om alla som jag ska träffa ikväll, och de älskar mig än, så så farliga har de nog inte varit. Ha en trevlig kväll gott folk med eller utan kräftor.

#1 - imse

Det låter mysigt med en kräftskiva så här på hösten.

Ha det så trevligt!

#2 - Lotta

Spelar ingen roll när man suger en klo, den smakar alltid lika gott även om det inte är augusti. Men nubbe är inget för mig, blä och fy. Men å andra sidan så går det även att dricka vin till de röda läckerheterna.

Ha en trevlig kväll!

Kram

#3 - Lotta

Glömde att skriva att ger ser farm emot din nästa dikt :-)