Follow
MSB


Inte världens bästa bild, men detta är i alla fall Mark Symphonic Band, även förkortat MSB, någonstans i myllret står min dotter. Jag har följt denna orkester i 10 år, och sett ungdomarna utvecklas från enkla låtar som "Höstrock" till stycken de spelar nu som till exempel Fantom of the opera medly. De är mycket duktiga. Nu är det sista terminen min dotter kommer att vara med i, hon avslutar precis första terminen på sjuksköterskelinjen och har inte tid med spelningen längre, men ingen fara, min yngste tar vid staffetpinnen då han spelar valthorn och tro det eller ej på hans repetoar står just nu, "Höstrock" allt går igen, och om allt går väl kommer jag kankse få följa orkestern ytterligare 10 år.
#1 - Cina

Det är så himla roligt att följa dem och se hur de utvecklas. Vad kul att yngstadottern fortsätter traditionen!

Trevlig helg!

#2 - Osloskånskan

Känns igen! Jag spelade valthorn från åtta års ålder till sexton! Också i ungdomsorkester :-)