Follow
Hur MÅS det


Måsar är ett otyg vi haft problem med på vår förskola varje år lägger de ägg på taket, varje år blir det ungar som dom sedan vaktar genom att attakera barnen. Vi får stänga av delar av vår gård och ca;60-70 barn instängda på en pytteliten yta, blir trångt, när sedan två ynka måsar läggere beslag på allt annat ytrymme. Sedan är de bra dumma för varje år slutar i samma tragegi, det blir aldrig några ungar, antingen plockas de bort av folk (UNGAR)  på helgerna, vaktmästraren tar bort dom eller så är det örnen vi har som bor granne med förskolan. I år tror vi på örnen då vaktmästaren vi har nu vägrar klättra upp på tak och dom försvann en tisdag och inte en helg.  Visst har de rätt att föröka sig som allt övrigt liv på vår jord men MÅSTE DE GÖRA DET PÅ VÅRT DAGISTAK?

Nu har mås-släktet gått för långt, nu tar de sig in i trädgårdar också, kolla på bilden vad jag hittade i min kryddträdgård, pratade om min kryddgård var ju lite rädd för rådjur MEN måsarna tänkte jag inte på, vem kunde ana att de gillade kryddor. I alla fall så släppte jag ut en vettskrämd och rätt tagen mås ur nätet och det dröjde nog innan han eller hon attackerade någon. PS kolla min potatis i bakgrunden visst ser det rätt bra ut
#1 - Lotta

Vilken fin kryddträdgård du har och vilka fina potatisar du snart kan skörda från ditt land.

Måsarna är ju bara för mycket, hoppas du slipper dem i fortsättningen.

;-)

#2 - Selma

Om måsar tycker jag inte!

#3 - regnnatt

Hoppas du får en fin midsommar :)