Follow
ibland händer det saker som man tror inte ...

dsc00284 (MMS)

ibland händer det saker som man tror inte är sanna. På väg mot gävle börjar alla lampor i bilen lysa. Min man stannar bilen vid första avfart som är en bensinmack utan bemanning såklart. Men intill oss stannar en tjej. Hennes bil kokar. Vi kollar vår bil och hon ringer sin pojkvän för att fixa sin bil. Hon vänder sig till oss och säger har ni oxå problem? Min kille är super på volvo. När killen kommer är han hur trevlig som helst vi hittar lite verktyg i vår bil och han fixar till allt provisoriskt. Sedan följer vi honom och åker hem till honom där han fixar en mutter som fattas. Vi hade inte kunnat köra bilen utan bärgare och vi hade varit fast i mariestad. Tack, änglar finns överallt

#1 - Anonym

Det härligt när det blir så. tummen upp

#2 - Osloskånskan

Visst blir man glad då!

#3 - Trollet

Vad härligt det är när sånt händer.

#4 - Cina

Det är sånt som ger en hopp om mänskligheten.

Tack för att du tittade in hos mig

Cina

#5 - Lotta

Kan man få låna din man om han är jätteduktig på volvobilar. Min B-rolle vill inte vara med mig och leka längre.

Vilken tur ni hade, ibland så passar ödet på.

Hoppas resan gick bra!

Kram

#6 - Selma

Vilken tur att det var just hon som stannade.

#7 - Anna

Ja herregud va less man blir :( men vilken snäll människa som kom till undsättning :)

Skönt att det finns hopp om mänskligheten eller hur?

Kram på dig...

#8 - mimmione

Lotta, det är inte min man som är en fena på VOLVO utan vår räddande ängel som kan anas bakom min käre gubbe som står hukad över bilen...Känslan när vi senare, åkte i bilen mot Gävle var. SÅNT HÄNDER INTE men i vårat fall gjorde det det, och istället för att bli fast i Mariestad, kunde vi åka vidare efter 1,5 timme mot Gävle som planerat.