Follow
Tokstollar??
Ibland går man på gatan fram lugnt filosoferande om allt möjligt, plötsligt så dyker det då upp, oftast en herre rusande fram på gatan vilt pratande och gestikulerande, OCH HAN ÄR ENSAM.  Man tittar först och undrar vem i sjutton pratar han med, och man inser då att den han pratar med ligger i fickan, eller hålls i handen, DET är handsfree på gång. Jag är kanske gammalmodig men jag tycker det på något sätt ser "pinsamt" ut. Inte bara på gatan finns de numer utan lite överallt syns det människor som tycks prata högt med sig själva.  NU jag använder jag inte så mycket i mobil mest "var är du" samtal och de brukar oftast inte vara så länge. Mest skickar jag sms och på fredagkvällarna hälsar jag och syrran alltid SKÅL när fredags vinet, eller ölen kommer fram. OFTAST hinner hon först. hehe....MEN handsfree har jag aldrig prövat, och ska jag va ärlig kommer jag nog aldrig göra det heller. SÅ om ni ringer till mig svarar jag med att trycka på knappen och hålla mobilen intill örat, som normalt folk, kör jag bil, ja då får ni vänta.
#1 - Lotta

Jag vet inte hur många gånger jag varit på väg att svar då någon gått bredvid mig och talat i telefonen med handsfree. Men de får skylla sig själva om jag ifrågasätter det dom säger om jag tror de pratar med mig.

:-)