Follow
Nya funderingar om irritation


Det spännande med denna blogg, är att när jag går in här och börjar att klicka på tangenterna för att börja skriva inte har en susning om vad egentligen jag ska skriva om. Ni har ibland sett mina små skrivpuffar, ibland som små dikter ibland funderingar om mig själv oftast, konstigt att det alltid blir så att jag analyserar mig själv genom att skriva. Jag gillar verkligen det här aningslösa jag har när jag går in här, skrivpuffen är mest som ett stöd i tanken om vad för ämne jag ska skriva om, idag är dagens ämne "Irriterad" Detta ämne borde passa mig prefekt för närvarade är jag irriterad på det mesta. På livet, på att misslyckas, på att......ja ALLT.
 
MEN vad är det egentligen som gör en människa irriterad på någonting, om man nu bortser ifrån mig själv. En irritation i huden till exempel är något som retar huden, som kliar och inte ska vara där, Man liksom vill bara klippa bort det där som irriterar och retar. Om man klipper ut synonymer på irritation ur ett synonymlexikon på nätet, står det; förbittring, förargelse, uppretad sinnesstämning, ilska, vrede, harm, frustration, nervositet; retning, klåda.

Är det så det är, irriterad blir man på någonting som inte borde finnas, men för vem? Att jag går omkring och blir irriterad på min granne, exempelvis, borde han inte få finnas då? Jo såklart att även min gode granne har rätt att befinna sig på denna jord, det är bara i mitt huvud hen borde bo i Australien istället för just i huset bredvid mig.

Så det här med irritation/ilska, visst är det en energitjuv, en energislösare som bara liksom är i vägen, och på det viset är själva irritationen i sig det som borde bort. Att inte slösa tankar och energi på saker man ändå inte kan förändra, att ge sitt liv till att ständigt vara arg och se på livet som ur ett halvtomt glas. Visst är det ok att ibland blir irriterad på ett exem i huden, men istället för att hela livet ständigt vara irriterad så pröva lite salva eller bjud grannen på kaffe.
 
Fler skrivpuffar hittar du HÄR
#1 - B i r g i t t a

Känner igen i mycket du skriver - känner att jag blir mindre irriterad med åren - fast inte när det gäller politiken ha ha
Vilken helt underbar bild!!!!!!!!!!!!

Svar: Nej den kan man ju bli helt galen på, tack för kommentaren

Ing-Marie
Ing-Marie