Follow
Min lista över livet goda!



I bland när livet känns lite sådär på sparlåga eller det känns bara sådär URTRIST, kan det vara bra att fundera på LISTOR, ni vet de där listorna som kommer på bloggar med jämna mellarrum. Det kan vara låtlistor, bra filmer, attgöra lista, ja listan kan göras lång (otroligt fyndigt va?).

Jag tänkte oxå göra en lista, en lista på saker som gör livet värt att leva. Att klura ger inte bara energi man får också fundera igenom det faktum att man har goda saker i livet trots att det ibland kan kännas hopplöst, Det finns de där extra som gör livet värt att leva. HUR ser din lista ut? Här är min. 
 
1. Självklart mina barn. DE ÄR BÄST, 

2. Min man, Han är en god tvåa. och kunde egentligen fått delad första plats med barnen, men är det en lista så är den en lista. 

3. Fotografering. När jag fotar försvinner jag, eller iallafall all vardagens oro är som puts borta, man rensar tankar och energin blir pånyttfödd. 

4. Havet, bor inte där men har en husvagn vid kusten om sommaren, när jag är där njuter jag, som med fotograferingen, det känns GÖTT.

5. Egentid, att ibland få en stund för sig själv, sitta med sina egna tankar och bara klura över livet i stort. 

6. Morgonkaffet. den bästa stund på dagen är när kaffet är nybryggt och bara väntar på att hällas upp, underbart. 

7. Sovmorgon, är bäst. Är en kvällsmänniska och älskar att få sova LÄNGE. 

8. Kreativitet, ja kan inte skriva det bättre än så, men att skapa, med händer, virka, sjunga, rita, klipp och klistra,  allt sånt är kul. Och jag tycker det är roligare än jag är duktig. 

9. Datan och TV, ja känns trist att erkänna det, men att slappa framför TV på kvällen med en bra film och ett glas vin på fredagskvällen, är inte helt fel. 

10. Människor. människor är viktiga, släkt, vänner arbetskamrater, möten är viktiga. Jag har haft svårt med möten med människor, men ju äldre man blir ju mer lär man sig att inte vara rädd.  Och jag har alltid så länge jag levat haft en naiv grundtro att alla människor vill väl. Man lär sig att det inte alltid är så, men trots det försöker jag alltid se det goda hos folk. Och det jag förr skämdes för att vara godtrogen och naiv, ser jag idag som en styrka. Inte att vara godtrogen men att ha en sann tro på att människan är av naturen en god varelse.

Detta var min lista, den är inte för evigt, utan så ser den ut, just idag, Imorgon när min känsla kanske är en helt annan kanske min lista också ser helt annorlunda ut, men det är ju det fina med listor de kan ändras.