Follow
Håhåjaja

Trots att jag mår lite sisådär för närvarnade försöker jag ändå hålla liv i mitt fotograferande. Få saker är för mig så avslappnade som att få försvinna in i en kamera. Har börjat gå på Kinna fotoklubb och de har möten en gång i månaden. Igår hade vi besök från Hyssna fotoklubb och en av deras meddelmmar var där och visade bilder. Kommer inte ihåg vad människan heter, men ibland blir man så där fängslad av foton, hon tog sådana foton, Och i mitt avundsjuka hjärta tänkte jag, "MEN ÅÅÅ JAG VILL OXÅ KUNNA TA SÅNA FOTON".

Tanken med att just gå till fotoklubben är väl att kunna utvecklas men på något sätt blir jag avundsjuk. Men förstå mig rätt jag tycker det är otroligt roligt och ser möjligheter i mitt eget fotograferande, men blir ibland frusterard för jag tycker det går så jäkla långsamt. Min egen utveckling då alltså. Så istället för att hålla till här i bloggvärlden håller jag till i fotovärlden, fotosidan är en sida jag hittat men känner lite som på facebook ibland det är en sida där man klappar varandra på axeln och skriver på sin höjd, "ÅÅÅ vilken fin bild" ibland drar de även till med något om beskäring av bilden, de som är riktigt fina får massor av såna kommentarer, jag som är då typ nybörjare och skulle behöva lite konstruktiv kritik får inga kommentarer alls. Men så är väl kanske livet i ett nötskal är du ingen så syns man inte.

Bilden ovan fick jag verkligen kämpa för att få till, gick på en fotokurs och skulle fota en bild efter temat, som en spegel. Ville ha både löv och träd i skärpa, men det var svårt att få till och först när jag exprimenterade med mitt stativ lyckades jag någurlunda. Detta här gjort att det är en viss rörlese på vattnet i bilden då jag hade en lång slutartid, men tycker i det stora hela att jag är nöjd med bilden.  Eller vad tycker du, fin bild?
#1 - Gert Olsson

Visst fungerar den bilden! Bedöm inte din insats efter andras bedrifter. Jag tycker att du utvecklas bra som fotograf. Kör på. Fotografera det du tycker är roligt. Det är ofta nyckeln.

Svar: jo säkert, gäller väl bara att hitta just det där
Ing-Marie

#2 - Lotta

Jag gillar din bild som du har fått med så mycket i, det gula löven, det mörka vattnet, träden som speglar av sig och dropparna. Det är bara till att fota på och som sagt, njut av dina fina bilder oavsett vad andra tycker.

Kram

Svar: tack ska tänka på det, kul att du gillar bilden
Ing-Marie

#3 - Anonym

vilken otroligt bra bild:)

Svar: tack
Ing-Marie