Follow
I väntan på


Ja kanske inte just tulpaner, men på min mans sida när vi fyllt 50 så blir man överraskad av någonting, ofta går vi ut och äter, ibland även någon teater. Då jag nu är yngst av alla i just den släkten är jag nu SIST med att fylla 50, de andra är överraskade och klara. I flera helger har jag väntat då jag nu fyllde 50 för några veckor sedan, nu tänker jag denna helgen kommer de nog. MEN inga släktingar som ringer helt oväntat på dörren.

Nu har jag försökt att klura lite genom att fråga gubben, med det enda svar jag får av honom är; "JA om jag nu vetat hade jag ju inte sagt det till dig", ja det vet jag ju och för sig men det skadar ju aldrig att försöka.  Så om det blir någon middag i helgen ja det vete gudarna eller iallafall mina svågrar och svägerskor, och den som väntar på något gott väntar ju aldrig.......ja ni vet.

Får nog släppa detta känner jag, för ibland är det mer än svårt att få ihop alla helgjobbare, sjuksystrar, eller elektriker med jour i vår släkt, så den kan ju DRÖJA. Så vem vet, nästa månad kanske jag sitter och väntar fortfarande. Men lovar rapport när jag är överraskad och färdigfirad.
#1 - Josefin

Ja du går i väntans tider :P

#2 - Cina via Gizmo

Inget är som väntans tider, säger dom.

Men förstår att du är både nyfiken och lite förväntansfull. NÅGOT händer säkert ska du se.

#3 - Barnens Hjältar

Grattis grattis :-)