Follow
Fototriss; Skruvad
Helena på Fototriss är tillbaka efter semestern och första temat för denna terminen är SKRUVAD, mycket i vår värld är hel skruvat, som att barn svälter i afrika. Vi kan hjälpa genom att skänka pengar till exempelvis läkare utan gränser. Detta är så skruvat och skulle väl egentligen räcka som bild, men en triss är ju inte inte en triss utan tre bilder. Så här är första bilden hämtat från aftonbladets hemsida som jag fotat av. Pengar till mat gör att till exempel denna lilla pojke har möjlighet att överleva.


Världen är som sagt ibland skruvad men ting är också skruvade, allt från pasta till ja naturligtvis skruvar. 



Jas vad mer är skruvat ja skulle väl då vara en helt skruvad fotograf. 

#1 - SigridfraEnget

Hahaha :-)

#2 - Pumita

Haha, tack för dagens skratt tillsammans med en skruvad fotograf! Fast skrattet fastnar snabbt i halsen när jag ser den första bilden. Helt sjukt är det!

#3 - The one and only Nettan

Visst är det så att vi bor i en helt sjukt skruvad värld. Första bilden gör att det knyter sig i magen. Dom andra bilderna var annars härligt skruvade.

#4 - Leena

Både tänkvärt och roligt! Till den sistnämnda kategorin hör ju den sista bilden förstås ... Bra triss med en mörk start. Bra påminnelse, mitt i allt roligt som vi har här på bloggen.

#5 - cat

Tänkvärd triss. Ja det är en skruvad värld vi lever i tyvärr. Skänkte pengar när jag såg det på aftonbladet tidigare idag.

#6 - Beate

Förutom ettan så måste jag faktiskt säga att du fick mig att asgarva här!!! Speciellt tvåan, eftersom det var just dessa nudlar som jag inte hittade i mitt skafferi!!!

Toppen triss!

#7 - Anna ....tassar in..

Här var det blandat..med värsta hemska svälten som vi alla hukar oss inför..och så ditt galet roliga face..det är rätt..man måste ha hjärtat på rätta stället och att få toka sig lite är underbart.

#8 - Tant Marit

FNISS

Ja, du ÄR helt skruvad! ;-)

Vilken rolig idé att blanda bilder sådär. viktigt också att påtala det skruvade i att vi sliter med överviktig, samtidigt kan det betyda att ett litet barn kan käka gott i flera dagar för motsvarande den summan vi lägger på en glass... En glass vi absolut INTE behöver!!!

DET är skruvat!!!

#9 - kaxi

Allt skruvat på olika sätt och med olika djup. Sista bilden är galen:) Och kossor grillar nog maskrosrötter.

#10 - anette

Ha ha, fantastisk triss! Fra alvor til spøk på rekordtid :)

#11 - Axart

Gillar nog den skruvade fotografen bäst:)



AX

#12 - Annelie Esséus

Hahahahahaha! ÄLSKAR den sista bilden, totalt skruvad, härligt att du bjuder på den!

#13 - jacglenphoto

Detta var verkligen skruvat - och vissa mer än andra ...

Ha en underbar vecka.

#14 - Bitten

Skruvat är det!

#15 - susanne

Vilken bra tolkning av temat!!!

#16 - Anni

Klart att världen är skruvad när den snurrar runt sin axel ... Ungefär som du försöker göra på sista bilden ;-)



Snygg tolkning!

#17 - Nett

Härlig tolkning av temat skruvat :)

#18 - 4U2

Första hoppas man många nappar på, en 100:- sedel betyder väldigt mycket ibland!

#19 - ormbunke

Mycket bra och tänkvärt tolkat. Tack för titten hos mig. Anita

#20 - Monica o Jacob

Bra triss, bäst gillar vi fotografen;-)))

Ha en bra vecka

#21 - PerAnders

Jag har också gett en slant till offren på Afrikas horn. Risken är att den där pastasalladen blir lite hårdkokt.

#22 - Gizmo

Här var det skruvat värre.. Tror jag ska tipsa matte inför nästa vecka.. Var ett tag sen hon var med nu.

Ha det bra och du.. sätt inte dom RIKTIGA skruvarna i halsen.. ;-)

#23 - Jah Hollis

Ja, det var en originell variant på temat.