Follow
träning och viktnedgång
Känner att jag behöver göra en liten uppdatering om vad jag gör med min vikt och varför jag skriver i mina små GI-tips lite då och då. Det började i januari 2009 mitt bmi låg på ca; 38 som är kraftigt överviktig. Jag jobbar på en förskola barn 1-6 år, på en förskola lever man i barnens nivå, man sitter på golv. Och efter julen och nyårets alla frestelser kände jag att komma upp från golv blev allt jobbigare. Jag bestämde mig då som man ofta gör vid nyår att nu får det vara bra.

Jag kollade runt på olika gym och på I-form hade man en drive med PT (personlig tränare) Detta hoppade jag på. Min PT hjälpe mig att komma igång med träning och för mig funkade gruppträning bäst, i början bara body-pump men efter ett tag även spinning. Hennes roll var att kolla upp att jag faktiskt gick, vilket jag gjorde. Inledningsvis var det detta jag gjorde, jag tränade och jag tränande 3 gånger i veckan plus att jag rider en gång. Efter någon månad med träning började vi med att fundera över det här med mat, jag skrev upp allt jag åt till henne och tillslut kom vi fram till att GI funkar bäst på mig. Att komma igång ordentligt med att även tänka på vad jag stoppar i mig och börja med GI tog säkert tre-fyra månader, det bästa var att jag under tiden inte en enda gång slutade med min träning. BARA att träna gjorde att jag gick ner 4-5 kilon. Under hösten fortsatte jag med GI och gick ner ytterligare 5 kilo. Efter jul och fram till nu under våren har jag legat still, gick upp lite över jul som jag gott ner igen. Min PTs roll nu mer är att hon väger mig och tack vare henne har jag legat still. 

Tränar gör jag ca, 3-4 gånger per vecka plus att jag rider på onsdagar, nu har jag hållit på med min träning i över ett år och det känns helt naturligt att gå iväg till gymmet, med mig har jag även lyckats få med min man och min ena dotter. Mitt BMI idag är betydligt lägre nu ligger det på ca;33 som fortfarande är för mycket men betydligt mycket mindre än 38, detta är i kilo ungfär 10 kilo.

GI tipsen har jag börjat med under hösten 2009 jag har inga hela recept utan det är mest små tips enkla att laga. GI-Maten funkar otroligt bra och GI gör att man slipper sötsuget, detta är en otroligt skön känsla att inte bli så sugen att du darrar i hela kroppen om du inte får något NU NU NU. Jag blir hungrig, självklart men inte mer än så. Vill ni veta mer om min kost eller annat så fråga gärna.
#1 - Hannah

Nelson är en hund ^^

Ja, det tror jag med :)

Men jag tyckte det var väldigt väligt äckligt att behöva se.