Follow
Det här med katt


Härär vår herr Albin, han har varit lite krasslig några dagar och har inte velat äta som vanligt men lika pigg och glad ändå. Orolig blir man när ens lille kisse inte vill äta. MEN idag återvände aptiten och jag hoppas den är här för att stanna. Igår gav jag honom till och med kokt skinka, för att få honom att äta. Idag har han ätit både torrfoder och blötmat helt frivilligt SKÖNT. Det här får mig och tänka på det här med att har man katt vet man verkligen VEM som bestämmer, för bestämma över en katt det går INTE. 

FÖR EN KATT:

Har ändå lärt sig att på bordet får man vara när matte inte är i rummet, om matte kommer in, JA då hoppar man snällt ner. 

Lägger sig alltid en armlängdavstånd bort i TVsoffan precis så att man inte når att klappa. 

Vill gärna gosa och kela när matte sitter vid datorn gör egna julkort eller borstar tänderna.

SÅ kela gärna, men bara när JAG vill.  

Och nu hoppas jag att den käre katten fortsätter snällt att äta och vara en duktig katt, för skinka det blir ju i längden rätt dyrt. Annars får jag hota med farbror/tant vetrinären. 


#1 - Josefin

Skönt att han har börjat äta igen! :) Längtar efter våran mysiga misse :)

#2 - Gizmo o Cina

Skönt att han mår bättre igen.. Inte kul när våra fyrbenta mår pyton. Här mår alla bra som tur är.. Hoppas det fortsätter så.

Ha det gott

#3 - Lisbeth

Känner så väl igen det här med maten. Jag provade att byta foder ett flertal gånger men inte hjälpte det. han åt när han ville. För man över det till sig själv så är då jag på samma vis. ibland är jag inte hungrig men inte köper sambon annan mat åt mig för den skull. Att leva med en katt det är att leva som en liten slavinna

Ha det bra

Kram

#4 - Selma

Katter har sin egen uppfattning om det mesta.