Follow
Fototriss: Ljus
Äntligen har jag då lite tid över så jag kan delta i veckans fototriss. Denna vecka är det tävling och du kan vinna ett fotostativ från Coolstuff här hittar du en neokub, min son har tillbringat MÅNGA timmar med sin, en riktig hit. Temat är LJUS, ljus kan vara så mycket, ett vackert stearinljus, ljuset från en läslampa eller solens ljus som strilar genom ett träd. Men min triss kommer från i lördags då hade inte vi någon sol utan ett stilla duggregn slöt över skog och äng. Och i skog och äng tillbringade jag lite tid och tog lite bilder. Ljuset i en bokskog över en murket gammalt träd blir ett speciellt stämmingsfullt ljus. Nästan lite spöklikt.



Eller när du står i skogen och kikar ut över ängen visst blir det trolskt.


Väl ute ur skogen blir det ytterligare en dimension av ljus när du kikar ut över det fuktiga gräset.



Så visst är ljuset vackert även regniga dagar och jag kanske kan tacka vädergudarna för duggregnet för jag är väldigt nöjd med mina bilder.
#1 - Ma.links

Fin grön natur-triss! :)

#2 - Per-Anders

Den nedersta bilden är jättefin. Snyggt med gräset i förgrunden mot den lite oskarpa bakgrunden.

#3 - Barnens Hjältar

Åh vad fina bilder, jag gillar översta bäst :-)

#4 - Lisbeth

Ser man på kameran börjar bli hemtam. Jag gillade den första bilden bäst. Det trolska ligger nära mig

Kul att du hann ta några bilder mitt i allt maj stök

Ha en bra kortvecka

#5 - Lisbeth

Ser man på kameran börjar bli hemtam. Jag gillade den första bilden bäst. Det trolska ligger nära mig

Kul att du hann ta några bilder mitt i allt maj stök

Ha en bra kortvecka

#6 - Jah Hollis

Ja, det kan bli fint ljus även vid regn och gråväder. Översta bilden är min favorit.

#7 - Lotta

Så fina bilder! Håller med om att ljuset är fint även när det regna eller just har regnat, det ligger lite mystik över det då.

Ha det gott på årets första sommardag :-)