Follow
Fredag med stavfel


Det är så himla skönt att det är fredag, har varit en tuff vecka med många barn på jobbet och vissa veckor är jobbigare än andra. Mest är det väl kanske för att jag har varit förkyld under veckan och det gör mig tröttare än vanligt, men känns något bättre nu, och med helg i sikte hoppas jag att det ska vara borta på måndag och att jag är fit for fight igen. Ikväll blir det kyckling med garam masala kryddblandning, har aldrig testat detta förut men hoppas på stor succé. 

NU till något helt annat, när jag skriver på datorn gör jag ALLTID, vissa fel och i efter hand får jag rätta till, varför är det så, t. ex, kankse-kanske, blri-blir, och glömmer ständigt R i aldrig så det blir aldig, fingrarna har liksom vant sig vid att skriva fel och det är så himla frustrerande. Har ni också sådana ord och vilka gör ni fel på?? Får väl leva med detta men man blir vansinnig på dessa småfel som tar tid att fixa till i efterhand. 

Nu väntar sonen på datorn och får sätta igång med lite dammsugning av huset innan jag börjar fixa för kvällen. I helgen ska jag annars se om jag hinner fixa lite med en ny header, tycker det är lite roligt småpill, men med åldern känns det som om det vore första gången varje gång då jag gör en för man glömmer av hur bildprogrammet som jag använder fungerar då jag inte direkt byter varje vecka. Vi hörs och ha en himla mysig fredagskväll.


#1 - Lotta

Jag har massor av sådana ord, ibland så märker jag det inte när jag läser igenom texten jag skrivit.

Men bara andra ser och förstår vad jag skrivit så får det vara så.

Ha en skön fredagskväll!

Kram

#2 - Pennelina

Jag gör likadant! Hopplöst... som att signalerna inte kopplar riktigt ;-)



Ska bli skönt med helg nu!



Kramar från mig <3<3<3

#3 - Anna

Så hette vår bästa och roligaste kvarterskrog - innan den brann... :(

#4 - Per-Anders

Det där med kankse känner jag igen. Jag kastar ofta om bokstäverna och måste ändra i efterhand. Skönt att jag inte är ensam om fenomenet.

#5 - Cina

För mig blir det ofta så när jag har bråttom. Jag skriver med rätt fingersättning och kollar inte tangenterna så det blir en del såna småfel för mig när det ska gå undan. NU är det sent och jag ska ta ut voffen en sista liten runda och sen krypa ner och sova fem kvart i timmen minst..

Ha det gott