Follow
Om att älska barn


På facebook kan man igenkännade skratta åt föräldrar som skriver av sin frustration om sina barn, sätter ut låtsas annonser och vill ge bort dom till högstbjudande. Och som förälder förstår man dom, vem har inte själv känt så någon gång. Visst älskar man sina barn men de kan också som någon annan driva en till vansinne. Alla dessa kommentarer är alltid skriven med glimten i ögat och ingen skulle väl göra allvar av sin frustration och faktiskt lämna bort sitt barn.

I dagen BT står dock om en flicka från GAMBIA; adopterad i Sverige och efter en semester i Gambia låter man flickan stanna kvar hos sin biologiska pappa, efter att ha levt i sverige som deras dotter i två hela år. Man har helt enkelt tröttnat på flickan och man tycker hon är jobbig. Flickan är nu tillbaka i Sverige men bor nu på instution, (dagens BT) NU är föräldrna åtalade men åtalet har lagts ner, man kan  undra varför. ÄR DET RÄTT ATT BARA FÖR ATT ETT BARN ÄR JOBBIGT LÄMNA BORT DET? Svaret för mig är självklart, naturligtsvis inte, man är förälder i nöd och lust, skillnaden när man avger de löftena i ett giftermål kan du gå därifrån, du kan aldrig avsäga dig ett föräldraskap och när du adopterar ett barn är löftena de samma. Nu har jag såklart bara fakta som det står i tidningen, men utifrån de så tycker jag att ett åtal och minst massor av skadestånd till flickan vore självklart, arma barn. Först blir hon flyttat från sitt hemland, sedan kastad tillbaka som ett gammal trasa. 

Till sist vill jag bara påpeka att barnen på bilden INTE är till salu.
#1 - Pennelina

Inte mina heller, men det är väl försent att sälja dem efter de blivit myndiga i alla fall ;-)



Kramar <3<3<3

#2 - Lotta

För några år sedan så tog jag tillfälligt hand om en pojke som blivit adopterad och där modern tröttnat på honom och lämnat in honom på en instution och det var där jag kom in i bilden. I väntan på att komma till ett familjehem så bodde han hos oss i fyra månader. Ryser bara jag tänker på det.

Ibland kan man inte fatta vad som händer.

Hoppas du haft en trevlig kväll!

Kram