Follow
En liten Nisse


På vårt jobb har vi nu i några veckor "Nissat" för varandra, en riktigt kul grej faktiskt. Att vara Nisse innebär att vi alla fick varsin lapp med ett "hemligt" namn på. Man skulle inte visa den för någon och under veckorna fram tills idag då vi ska ha en liten julfest på jobbet skulle man göra livet lite lättare lite roligare för den som stod på lappen.

I början hände inte så mycket men efter ett tag har folk sprungit runt och delat ut hemliga små meddelanden, smågodis och kakor till ens person. Själv har jag fått en glad hälsning om en glad dag och lite fredagsgodis. Själv har jag delat ut ordspråk, en rolig historia och lite andra tänkvärda ord till min. Ikväll ska vi då ge en liten julklapp värde 20 kronor och förhoppningsvis så avslöjas alla Nissar.

Lite vänlighet borde vi annars dela med oss av lite mer, även när det inte är jul. Ha en god torsdag och gör någon glad.
#1 - Catarina

Ja, viss var det roligt. Nu får vi bara fortsätta att vara snälla mot varandra ändå. Och det ska vi väl klara av. :-)

#2 - Lisbeth

Jag kommer ihåg att jag gjort något liknande. Den som fått mig på lappen blev snabbt avslöjad. Det blev bara för mycket. Roligt är det i alla fall

Kram

#3 - Per-Anders

Vilken bra idé. Den borde fler ta efter.

#4 - Selma

Man hoppas ju att arbetsplatsen är så vänlig i sig att ingen fattar vem ens Nisse är.