Follow
Med torrdass i Gävle

Nu åker jag och maken och lillsonen till Gävle för att hälsa på storebror med flickvän och ska för första gången hälsa på hennes föräldrar. Är lite nervigt faktiskt då det är första gången för mig, att hälsa på en flickväns familj alltså, det har liksom aldrig gått så långt innan, men det ska bli supertrevligt. Hoppas jag i alla fall. De har en stuga långt ute i skogen med torrdass, utan vatten och sådana moderniteter, men jag är ju van vid torrdass så det ska väl gå bra, läste i tidningen idag att folk väljer bort det lille huset med rött hjärta i sina stugor. Kan inte förstå varför......eller jo det kan jag, men torrdass funkar, lite regler måste man dock ha.

1. Titta inte ner

2. Andas genom munnen

3. Var snabb

Följer man dessa enkla regler är torrdass helt ok, sedan har jag ju den fördelen att jag inte behöver ta på mig jobbet att tömma den. Ja min kamera är i Strömstad, kul information med posten kan man få, var är ditt paket. Med kollie numret fyller du i sedan ser man sitt pakets resa från sändare till ditt hem. Har beställt från Elgiganten och föll för reklamen på TV, men eftersom jag har en exakt nästan lika dan kamera ( Canon IXUS 60 byts mot 95) så tyckte jag att jag har gjort ett riktigt fynd. Och tur eftersom jag inte kan vara utan kamera.

 

#1 - Selma

Nug funkar det med utedass i alla fall den gammeldagsa sorten utan tunna. Lite rinnande vatten vill jag ha dock.

#2 - regnnatt

Och tänk vilken kompost man kan få ;)