Follow
Hemma


Så är då vår tur till Gävle över och vi är hemma igen. Vi åkte ju som sagt till Gävle för att hälsa på sonen med flickvän, hon är från Gävle och de bor där båda två i sommar och sommarjobbar. De bor hemma hos hennes familj och därför ingick dom liksom i paketet. Vi åt jättegod mat och spelade krocket, ett sällskapspel som har kommit tillbaka. JÄTTEKUL att spela krocken kan rekommenderas stort, även om jag inte vann, så var det väldigt trevligt och ett bra avslappnat sätt att lära känna varandra på.

På bilden ser ni dock ett helt annat spel, också mycket kul, som vi spelade med min son och tjej, nämligen frisbee golf. Har aldrig spelat detta spel förut men funkar ungefär som golf, som jag heller aldrig spelat. I alla fall, man har en utslagsplats sedan ska du kasta mot en korg som står X antal meter från utkastplatsen. Klurigt som sjutton och ska väl direkt meddela att mina planer på att bli proffs gick snabbt upp i rök.....Enligt utkast tavlan var de flesta beräknade på att klara på 3 kast, jag kom väl aldrig under 15 eller så, men kul ändå, förutom alla mygg som jag fortfarande har sviter efter. MYGG gillar jag INTE. Hemvägen gick genom ett mycket regnigt Sverige i går eftermiddag och det regnade hela vägen hem. Idag är min sista semesterdag och på måndag börjar vardagen igen, SUCK. Gillar mitt jobb men första dan på jobbet är väl för alla lite blääääää jag vill INTE JOBBA känsla på.
#1 - Cina

Freesbee golf... Det var länge sen..

Lika så minigolf.. Varför kom man inte att tänka

på sånt när vädret fortf vara kanon.. Nu får man nog köra kanot freesbee eller dyligt.. haha.

Ha det gott..

#2 - Anna

Roligt att prova nåt annat..frisbee golf har jag aldrig testat :)

Hoppas allt är bra och att du får en fin helg :D

#3 - Lotta

Vilken trevlig utflykt ni varit iväg på. Krocket är ju hur kul som, helst när man får knocka iväg andras klot. Konstigt nog så har vårt krocketspel använts till annat, så är det inte komplett längre.

Men det finns ju nya att köpa.

Hästskokastning är jag förtjust i just för tillfället.

Njut av din lediga söndag!

:-)